Родились, зростали в Гніздично,
Тут школа святая для нас.
У класах її нам затишно
Було і весело весь час.
Приспів
Із рідної школи стартуєм
Ми всі молоді в майбуття,
В науці і праці збудуєм
Щасливе в державі життя.
Ми дочки й сини України,
Здобудемо славу її.
Ми хочемо жити в великій
І вільній та новій сім’ї.
Своїх вчителів не забудем,
Що душу вкладали у нас.
Ми любим свою Україну
Так, як заповів нам Тарас
Село Гніздичне відзначається мальовничою красою, розташоване на півночі Тернопільської області і знаходиться в межах Волино-Подільської плити, яка є частиною давньої Східно-Європейської платформи.
Кожен куточок нашого краю має свою історію, яка захована на сторінках архівних документів, у легендах, переказах, віршах, баладах. Про походження села Гніздичне існує безліч різноманітних легенд і кожна з них по своєму цікава і правдива. У другій половині ХІХ століття в нашому селі була церковно-приходська школа. Початок її існування припадає на 1 вересня 1877 року. Власницею цього закладу була поміщиця Ольга Гороховська.
За часів панування Польщі у селі була школа з чотирирічним терміном навчання для дітей від 7 років.
Школа працювала і у воєнні роки. У післявоєнний період вона була перенесена у будинок, де жили священики. Школа була восьмирічною, її першим директором був Нічишин Анатолій Демедович.
В 1980 році в селі було збудовано нове триповерхове приміщення середньої школи. Першим її директором стала Островська Галина Миколаївна, яка доклала чимало зусиль для будівництва й відкриття школи.
За тридцять років із своїх стін школа випустила 478 випускників.
Школа здійснює реалізацію програми інноваційної діяльності «Освіта для стійкого розвитку», є опорним навчально-виховним закладом з питання формування здорового способу життя. Ця робота реалізується на уроках основ здоров’я, християнської етики, в окремих темах природничих та гуманітарних предметів, а також послідовної серії заходів у системі виховної роботи школи. Для учнів 5-7 класів організовано факультативні заняття з екології. Для учнів 3-4, 8 класів введено курс «Школа стійкого розвитку – в дії».
Концептуальні основи школи
Камерність спілкування, відносин, в яких здійснюється самовираження і самореалізація об’єкту цих відносин (невелика кількість класів, груп).
Інтегрованість курсів основ наук, що створює упорядковану систему головних тем і понять, приводить до формування в учнівській свідомості цілісної картини світу.
Безперервність освіти, яка створює потребу у постійному самовдосконаленні особистості.
Створення умов, які роблять пошукову роботу обов’язковою для всіх учасників навчально – виховного процесу (апробація авторських методик, технологій, курсів, навчальних посібників).
Органічне поєднання класно – урочної системи з груповою та індивідуальною самостійною роботою учнів. Збереження принципу чергування їх діяльності.
Можливість вибору учнями гуртків, факультативів.
Місія навчального закладу