Має відповідну науково-теоретичну підготовку, добре знає предмети свого викладання, дисципліни психолого-педагогічного циклу, володіє сучасними методами навчання і виховання. Степан Анатолійович старанно готується до уроків, ефективно використовує різноманітні форми і методи навчання учнів, працює над розвитком біологічного та інших типів мислення у школярів. Він формує в учнів міцні знання з біології, знайомить учнів із класичними та сучасними досягненнями та проблемами науки. У своїй діяльності використовує науково-популярну та методичну літературу. Велику увагу вчитель приділяє формуванню експериментально-практичних умінь і навичок під час лабораторних і практичних занять, враховує індивідуальні інтереси і здібності учнів, формує в учнів розвинуту пізнавальну потребу, для чого забезпечує емоційне забарвлення та інформаційну насиченість занять. При проведенні уроків активізує мислення учнів, застосовує частково-пошуковий та дослідницький методи проблемного викладу матеріалу. З метою закріплення і застосування знань і вмінь учнів використовує картки із питаннями для роздумів, із роботою над малюнком. З метою контролю знань та умінь використовує роботу з термінами, картки для конструювання відповідей із кількох компонентів, проблемні питання. Проводячи уроки Степан Анатолійович старається формувати в учнів психологічну готовність адекватно діяти у разі виникнення небезпеки, набувати вміння та навички свідомого прийняття рішень, усвідомлювати свої права та обов’язки щодо власного здоров’я, надавати домедичну допомогу. Особливу увагу він приділяє виробленню практичних навичок безпечної поведінки учнів у громадських місцях, у транспорті, у побуті. Вчитель володіє такими педагогічними здібностями, як комунікативність, доброзичливість, товариськість, і такими рисами характеру, як справедливість, гуманність, вимогливість, любов до дітей. Вдале поєднання теоретичних знань і практичних дій сприяє злагодженій роботі з учнями, досягненню поставлених цілей. Досягнення високої результативності роботи вчитель вбачає в індивідуальному підході до учня, в розвитку творчих задатків і здібностей. Своїм наставленням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі, закріплює у дитячих душах почуття доброти, правди, справедливості.
Ще, будучи практикантом, оформив стенди біля кабінету географії та започаткував географічну газету "Нульовий меридіан"
